Veel voorkomende vragen

Inschrijven
1. - Waar staat het inschrijfformulier?
2. - Wat zijn de kosten?
3. - Waar vind ik het rekeningnummer om over te schrijven?
4. - Ik zie geen inschrijfformulier op de inschrijfpagina
5. - Ik kan niet door naar de volgende pagina
6. - Ik heb nog geen bevestiging ontvangen
7. - Als ik kinderen wil meenemen, moet ik die apart inschrijven?
8. - Ook als ze heel jong zijn?

Hoe gaan we om met COVID-19?

1. - Hoe gaan we om met COVID-19?
2. - Welke maatregelen nemen we?
3. - Wat doen we in geval dat de lessen tijdelijk niet kunnen doorgaan ivm nieuwe maatregelen?
4. - Hoe zit het met (huur)doedelzakken en COVID-19?
5. - Hoe zit het met blaasinstrumenten en COVID-19?

Overnachting en verblijf
1. - Gebruik campers en caravans?
2. - Ik heb een dieet
3. - Wat is het programma vrijdag?
4. - Wat is het programma zaterdag?
5. - Wat is het programma zondag?
6. - Ik wil met x en x op een kamer slapen
7. - Ik wil alleen of met zijn tweeën op een kamer slapen
8. - Hoe weet ik op welke kamer ik slaap
9. - Wat kosten lakenpaketten en wat zit erin
10. - Ik overnacht niet in de Zonnewende, betaal ik minder?
11. - Zijn honden of andere huisdieren toegestaan?

Workshops en programma
1. - Is het mogelijk om een draailier of doedelzak te lenen?
2. - Mijn workshop zit vol, hoe werkt de wachtlijst?
3. - Ik kan een gedeelte van het programma niet aanwezig zijn in verband met verplichtingen elders, kan ik wel deelnemen?
4. - Hoe laat is het programma afgelopen?
5. - Ik wil graag optreden op vrijdag- of zaterdagavond
6. - Ik wil niet deelnemen aan een cursus, kan ik wel ergens zelf muziek maken
7. - Kan ik als gast deelnemen?
8. - Ik wil graag alleen het avondprogramma bezoeken, dien ik mij op te geven?
9. - Ik ben helaas verhinderd, hoe gaat dat met afmelden?

Organisatorisch
1. - Is er korting mogelijk?
2. - Mag ik als vrijwilliger komen helpen?
3. - Wanneer begint de inschrijving?
4. - Is er zondag ook een pendeldienst terug?
5. - Ik wil graag reclame maken voor dit workshopweekend, bij wie moet ik zijn?
6. - Ik wil graag reclame tijdens dit workshopweekend voor een ander evenement, bij wie moet ik zijn?

Staat je vraag er niet bij? Neem gerust contact op


Vragen over het inschrijven

1. - Waar staat het inschrijfformulier?
Het inschrijfformulier voor het workshopweekend is te vinden op de pagina https://draailier-doedelzak.nl/weekendinschrijven.htm. In de periode dat de inschrijvingen nog gesloten zijn, staat het formulier natuurlijk nog niet op de site.

2. - Wat zijn de kosten?
De kosten van het workshopweekend zijn te vinden op de pagina https://draailier-doedelzak.nl/weekendinschrijven.htm.

3. - Waar vind ik het rekeningnummer om over te schrijven?
De kosten van het workshopweekend zijn te vinden op de pagina https://draailier-doedelzak.nl/weekendinschrijven.htm. In de periode dat de inschrijvingen nog gesloten zijn, staat het rekeningnummer nog niet op deze pagina.

4. - Ik zie geen inschrijfformulier op de inschrijfpagina
Als je helemaal geen inschrijfformulier op de inschrijfpagina ziet, zijn er drie opties: optie 1 - De inschrijvingen zijn nog gesloten.
optie 2 - Alle toepassingen van google zijn in je webbrowser uitgeschakeld. Het formulier werkt met googledocs, je kan kijken of het in een andere browser wel lukt of de toepassingen van google in je huidige webbrowser toestaan.
optie 3 - Het formulier staat helemaal onderaan de pagina, mogelijk moet je even naar beneden scrollen

5. - Ik kan niet door naar de volgende pagina
Als je het probleem hebt dat je op "volgende" klikt, maar niet naar het volgende scherm kan, dan zijn niet alle vragen die verplicht zijn ingevuld. De verplichte vragen die nog niet zijn ingevuld zijn dan rood gemarkeerd.
Oplossing: alle vragen invullen.

6. - Als ik op "volgende" klik, kom ik op een blanco pagina
In totaal zijn er 5 of 6 stappen in het inschrijfformulier. Een van die stappen (ik dacht de 2e stap) heeft wat minder vragen en is daardoor wat korter. Het gevolg is dat deze soms te kort is voor kleine beeldschermen.
Als de voorgaande stap dan wat lang is (waardoor je op je scherm ver naar beneden gescrolld bent) en je klikt dan op "volgende", dan kan het lijken alsof je dan op een blanco scherm terecht komt. Dit is niet blanco maar dus een scherm met weinig vragen, waarbij de onderste vraag niet de onderkant van het scherm heeft bereikt.
Oplossing: De truck is om dan even naar boven te scrollen.

7. - Ik heb nog geen bevestiging ontvangen
Het kan even duren voordat je een bevestigingsmail ontvangt. Want alle inschrijvingen worden handmatig gecontroleerd voordat ze defenitief worden. De organisatie van het workshopweekend is allemaal vrijwilligerswerk wat we naast onze reguliere werk doen. Daarom kan het even duren voordat de inschrijving gecontroleerd is. Meestal ontvang je binnen 10 dagen een bevestigingsmail. Duurt het langer dan 10 dagen? Dan kan je het beste even een mailtje sturen naar info@draailier-doedelzak.nl.

8. - Als ik kinderen wil meenemen, moet ik die apart inschrijven?
Ja, we zijn ivm mogelijke calamiteiten verplicht om een lijst te hebben met daarop alle aanwezigen van het weekend. Daarnaast is dit ook noodzakelijk voor de boekhouding/ betalingen, voor de kindertarieven, zie het kosten-overzicht op de inschrijfpagina.

9. - Ook als ze heel jong zijn?
Ja, ook dan is bovenstaande antwoord van toepassing :-)

Hoe gaan we om met COVID-19?

1. - Hoe gaan we om met COVID-19?
Deelnemers en docenten worden tijdig geinformeerd over de maatregelendie we tijdens de betreffende activiteit nemen: zowel per e-mail als met instructie aan het begin vd les/ activiteit.
Op dit moment baseren we ons sterk op het orkest-protocol van de KNMO (Koninklijke Nederlandse Muziek Organisatie).
Uiteraard zijn al onze activiteiten natuurlijk onder de voorwaarde dat het veilig is. We volgen de experts en de vereiste maatregelen op de voet en organiseren alleen een cursus als het KAN en MAG. Indien de corona-maatregelen telkens weer verder verlengd worden, dan kijken we per evenement weer verder. Is het realistisch om voor volgend seizoen dingen in te plannen? De experts hebben hier nog geen antwoord op en laten we een beetje hoop houden door in ieder geval leuke dingen te blijven inplannen. Het is immers makkelijker om als het niet mag te annuleren, dan in het geval dat het wel mag last minute te organiseren. Bij annulering krijgen deelnemers alles volledig teruggestort.

2. - Welke maatregelen nemen we?
De maatregelen die we nemen kan per evenement, activiteit en veiligheidsfase waarin we ons bevinden verschillen. We volgen daarbij altijd de experts. We doen wat kan en mag. Als het noodzakelijk is, durven we besluiten te nemen. We hebben in de afgelopen corona-crisis laten zien dat we in staat zijn een breed pakket van maatregelen in te zetten, die past bij de situatie. De maatregelen die we hebben zijn:
• In de basis zorgen we voor simpele maatregelen: hou 1,5 meter afstand, was de handen, we zorgen voor voldoende handenwas/ desinfecteer mogelijkheden, ventilatie, we maken extra schoon (zoals deurklinken), deelnemers maken hun eigen stoel en materialen schoon, bladmuziek wordt bij voorkeur digitaal verstuurd, en drinken uit kartonnen wegwerp bekers.
• Indien te grote bijeenkomsten niet handig zijn, kunnen we besluiten dat het beter is om het workshopweekend te annuleren
• We bieden in geval van annuleren altijd de optie dat deelnemers hun geld terug kunnen krijgen, deelnemers lopen geen financieel risico.
• We volgen de landelijke protocollen voor groepslessen en orkesten. Dit houd bijvoorbeeld in dat blazers 2 meter afstand moeten houden.

3. - Wat doen we in geval dat de lessen tijdelijk niet kunen doorgaan ivm nieuwe maatregelen?
In dat geval kijken we of we de lessen verplaatsen. Afgelopen seizoen boden we in de periode zonder lessen digitale lessen aan. Als we annuleren, dan bieden we de mogelijkheid dat deelnemers hun geld terug kunnen krijgen.

4. - Hoe zit het met (huur)doedelzakken en COVID-19?
We adviseren doedelzakspelers (op basis van het protocol Orkesten van de KNMO) net als andere instrument-blazers om bij het spelen minimaal 2 meter afstand tot andere personen te houden
Het COVID 19 virus wordt verspreid via speeksel, via Druppel-infectie wordt dit virus vooral via niezen en hoesten overgedragen, maar ook tijdens het bespelen van mond-geblazen doedelzakken zal het waarschijnlijk in de zak geblazen worden. Onze huur-instrumenten zijn van gore-tex: deze zijn voorzien van een luchtfilter en een rits in de zak, waardoor we de binnenkant goed kunnen schoonmaken. Bij verhuur van onze instrumenten zorgen we dat de instrumenten goed schoongemaakt wordt, maar ook dat er voldoende tijd (minimaal 2 weken) tussen gebruikers zit. Immers: een uitstekende behandeling is een 'natuurlijke ontsmetting van tijd', aangezien het virus buiten het menselijk lichaam al na enkele dagen afsterft.
Voor meer traditionele doedelzakken (enkel hout en leer) is dit de enige manier om volledig te ontsmetten. Want geen enkel ontsmettingsmiddel, noch zeep is compatibel met hout en leer.

. - Hoe zit het met blaasinstrumenten en COVID-19?
Het KNMO stelt dat instrument-blazers (fluitisten, koperblazers etc) minimaal 2 meter afstand tot andere spelers moeten houden. Daarnaast stelt de KNMO voor de blazers: "Voor de opvang van condens vocht uit blaasinstrumenten gebruikt iedere bespeler van een blaasinstrument bij zijn lessenaar een vocht opnemende doek. Instrumenten worden ontdaan van condens vocht boven deze handdoekjes (lekken / uitblazen etc.). De oppervlakte waar condens vocht terecht komt wordt door de bespeler zelf schoongemaakt. De vocht opnemende doek wordt vervolgens door de bespeler van het instrument zelf mee naar huis genomen en gereinigd.
`Uitblazen’ geschiedt met zo min mogelijk adem- of luchtdruk zodat geen ‘sproeieffect’ ontstaat. In principe doet zoveel mogelijk de zwaartekracht het werk met kleine ‘schudbewegingen’."


Overnachting en verblijf

1. - Gebruik campers en caravans?
Graag in overleg. Wegens beperkte parkeerruimte op het terrein is hiervoor niet zoveel plaats. Bij gebruik van campers, caravans of tenten is er helaas geen korting mogelijk op de deelnemersprijs.
We overnachten op 4 persoonskamers.

2. - Ik heb een dieet
Een dieet is geen probleem. De keuken van de Zonnewende kan met vegetarische, veganistische en andere dieeten uit de voeten. Geef het dieet graag door bij de "overige opmerkingen" in aanmeldingslijst. Alvast bedankt.

3. - Wat is het programma vrijdag?
Vrijdag zijn deelnemers vanaf 19:30 welkom voor gezelligheid, sessie en optreden.
19.15 terrein open en aanvang
19.45 bar open
20.15 Concert, bal en sessie

4. - Wat is het programma zaterdag?
globaal is het programma van zaterdag als volgt (wijzigingen onder voorbehoud) 09:00 Ontbijtbuffet vrijdagslapers
09:30 Ontvangst deelnemers die zaterdag arriveren
10:00 Cursus
12:30 Lunchbuffet. Aansluitend slaapplaats inrichten
14:00 Cursus
16:00 Koffie/theepauze
16:30 Cursus
17:30 Aperitief bij grote eetzaal
18:00 Diner
20.00 Avondprogramma met muziek, balfolk en sessie met het Groot Ongeregeld Weekend Orkest). Bezoekers van buiten zijn -na aanmelding vooraf- welkom om met dit avond programma mee te doen.

4. - Wat is het programma zondag?
globaal is het programma van zondag als volgt (wijzigingen onder voorbehoud) 09:00 Ontbijtbuffet
10:00 Cursus
12:30 Lunchbuffet.
14:00 Cursus
16:00 Koffie/thee en afsluiting
17:00 einde

6. - Ik wil met x en x op een kamer slapen
Het is mogelijk om in het inschrijfformulier aan te geven bij wie je op de slaapkamer wilt slapen.

7. - Ik wil alleen of met zijn tweeën op een kamer slapen
Er dienen minimaal 4 personen op een kamer te overnachten. Het is helaas niet mogelijk om bijvoorbeeld tegen extra betaling privé kamers te krijgen.

8. - Hoe weet ik op welke kamer ik slaap?
Tijdens het weekend is een informatiebord. Deelnemers die aangeven dat ze bij bepaalde personen op de slaapkamer willen liggen, kunnen hier hun kamerindeling vinden.

9. - Wat kosten lakenpaketten en wat zit erin
In een lakenpakket zit kussensloop, bedlaken en dekbedovertrek. Lakenpakket kunnen voor 10 euro gehuurd worden. Graag vooraf aangeven. Deelnemers kunnen natuurlijk ook zelf lakens meenemen.

10. - Ik overnacht niet in de Zonnewende, betaal ik minder?
Nee, indien er gedurende het weekend niet in de Zonnewende wordt overnacht dient nog steeds het volledige bedrag te worden voldaan.

11. - Zijn honden of andere huisdieren toegestaan?
Nee. De locatie waar wij dit cursus verzorgen staat honden of andere huisdieren helaas niet toe.


Workshops en programma

1. - Is het mogelijk om een draailier of doedelzak te lenen?
Ja. Je kan in het inschrijfformulier aangeven dat je een draailier of doedelzak wilt lenen. Dit is voor beginners bij de cursusprijs inbegrepen. De voorraad instrumenten is beperkt, dus schrijf je snel in.

2. - Mijn workshop zit vol, hoe werkt de wachtlijst?
Schrijf je op de normale manier in, je krijgt melding dat je op de wachtlijst staat. Zodra een plek vrij komt, laten we het weten.

3. - Ik kan een gedeelte van het programma niet aanwezig zijn in verband met verplichtingen elders, kan ik wel deelnemen?
Ja, als je niet teveel van de workshops mist kan je natuurlijk gewoon deelnemen. Er is geen korting mogelijk

4. - Hoe laat is het programma zondag afgelopen?
De workshops zijn om 16:00 afgelopen, de eindpresentaties om 17:00

5. - Ik wil graag optreden op vrijdag- of zaterdagavond
Graag vermelden op het inschrijfformulier of neem contact op met de naam van de groep, website of link naar geluidsopname. Wij stellen zelf het programma samen

6. - Ik wil niet deelnemen aan een cursus, kan ik wel ergens zelf muziek maken
Natuurlijk, gasten die niet deelnemen aan een cursus zijn ook welkom! Dit kan je op het inschrijfformulier aangeven. Er is uiteraard ook overdag plek voor gasten om muziek te maken. Dit kan in het bos, op slaapkamers, eventueel in een tussenruimte of eetzaal en buiten.

7. - Kan ik als gast deelnemen?
Natuurlijk, gasten die niet deelnemen aan een cursus zijn ook welkom! Dit kan je op het inschrijfformulier aangeven. Er is uiteraard ook overdag plek voor gasten om muziek te maken. Dit kan in het bos, op slaapkamers, eventueel in een tussenruimte of eetzaal en buiten.

8. - Ik wil graag alleen het avondprogramma bezoeken, dien ik mij op te geven?
Natuurlijk zijn bezoekers van buitenaf welkom om het avondprogramma te bezoeken. We vragen om vooraf te reserveren via info@draailier-doedelzak.nl. Het is namelijk mogelijk dat we -afhankelijk van het aantal deelnemers aan de cursus- de zaal vol is. De entreeprijs voor bezoekers van buitenaf is een vrijwillige donatie, bijvoorbeeld een bedrag van 5 euro.

9. - Ik ben helaas verhinderd, hoe gaat dat met afmelden?
Als je helaas verhinderd bent kan je je natuurlijk afmelden, deze dienen te worden verstuurd naar activiteiten@draailier-doedelzak.nl, graag onder vermelding van volledige naam van de cursist en de betreffende cursus. Zie ook de voorwaarden


Organisatorisch

1. - Is er korting mogelijk?
Er is een vroegboekkorting voor iedereen. Naast deze vroegboekkorting zijn er geen extra kortingen mogelijk

2. - Mag ik als vrijwilliger komen helpen?
Alle hulp is welkom, maar we hebben geen aparte vrijwilligerstarieven

3. - Wanneer begint de inschrijving?
Zodra bekent is op welke datum de inschrijvingen starten, staat dit bovenaan de inschrijf-pagina vermeld.

4. - Is er zondag ook een pendeldienst terug?
Op het informatiebord zal er een lijst komen voor mensen die een lift terug zoeken en mensen die een plek in de auto over hebben.

5. - Ik wil graag carpoolen, komen er deelnemers uit mijn regio?
Dat juichen we toe! Ter zijner tijd zullen we weer een deelnemerslijst aan alle deelnemers rondsturen zodat het mogelijk is om met elkaar te carpoolen. Deze sturen we waarschijnlijk in Maart.

6. - Ik wil graag reclame maken voor dit workshopweekend, bij wie moet ik zijn.
Heel fijn, dank je wel! Voor promotiemateriaal kan je het best contact opnemen met Menno

7. - Ik wil graag reclame tijdens dit workshopweekend voor een ander evenement, bij wie moet ik zijn.
Voor andere evenementen die interessant kunnen zijn voor de workshopdeelnemers (denk aan concerten, workshops of stages) is het mogelijk om op de daarvoor bestemde plekken posters op te hangen. Je kan contact opnemen en tijdens het weekend even aan de organisatie vragen.