Veel voorkomende vragen


Locatie en verblijf

1. - Waar vindt de workshopdag plaats?
2. - Kan ik parkeren bij de locatie?
3. - Is de locatie met het openbaar vervoer te bereiken?
4. - Hoe laat gaat het gebouw open?
5. - Welke regels gelden er in- en rondom de locatie?
6. - Kan ik iets te eten kopen in de pauze?
7. - Zijn honden en huisdieren toegestaan?

Programma

1. - Wanneer zijn de lessen?
2. - Is het mogelijk om een draailier of doedelzak te lenen?
3. - De workshop van mijn keuze zit vol, hoe werkt de wachtlijst?
3. - Er is een borrel na afloop, wat houdt dat in?
4. - Ik wil niet deelnemen aan een cursus, kan ik wel ergens zelf muziek maken?
5. - Wat moet ik meenemen naar de les?
6. - Ik heb me aangemeld maar kan helaas toch niet deelnemen.
8. - Wat moet ik doen als ik pas op de dag zelf weet dat ik niet kan komen, bijvoorbeeld door ziekte?

Organisatie

1. - Is er korting mogelijk?
2. - Mag ik als vrijwilliger komen helpen?
3. - Ik wil graag reclame maken voor deze workshopdag, bij wie moet ik zijn?
4. - Ik wil graag reclame tijdens deze workshopdag voor een ander evenement, bij wie moet ik zijn?
5. - Wat zijn de kosten van deelname?

Staat je vraag er niet bij? Neem gerust contact op


Locatie en verblijf

1. - Waar vindt de workshop plaats?
De Workshopdag wordt altijd gegeven op een locatie centraal in Nederland (meestal in de buurt van Amersfoort of Utrecht). De exacte locatie kan jaarlijks verschillen. Kijk bij de cursusinformatie op de website voor een >>>routebeschrijving.

2. - Kan ik parkeren bij de locatie?
Bij elke locatie is parkeergelegenheid in de buurt. Eventueel kunnen voor de deur spullen worden afgezet waarna iets verderop geparkeerd kan worden.

3. Is de locatie met het openbaar vervoer te bereiken?
Ja, kijk voor een beschrijving op de beschrijving van de locatie. Vanaf Utrecht gaat er een rechtstreekse bus, vanaf station Driebergen-Zeist gaat er een bus waarna je 10 minuten moet lopen.
In principe zijn al onze locaties met het openbaar vervoer te bereiken. Soms is het vanaf de halte nog wel een stukje lopen. Eventueel kan je, met hulp van de deelnemerslijst die vooraf verstuurd wordt, regelen dat je met iemand samen kan reizen of bijvoorbeeld ergens wordt opgehaald.

4. - Hoe laat gaat het gebouw open?
De workshopdag begint om 10.00 uur. Het bestuur streeft ernaar om tussen 9.30 en 9.45 uur het gebouw te openen.

5. - Welke regels gelden er in- en rondom de locatie?
Bij elke locatie die we gebruiken zijn we te gast. We vragen iedereen daarom niet binnen of bij de ingang te roken, afval weg te gooien op de daarvoor bestemde plekken én om tafels en stoelen weer zo neer te zetten als we ze hebben aangetroffen.

6. - Kan ik iets te eten kopen in de pauze?
Er is geen horecagelegenheid in onze locaties. Wel is er bij ontvangst en in de pauze meestal koffie en thee. Eventuele andere versnaperingen kunnen deelnemers zelf meenemen (graag zelfs, veel koekjes aub). Vlakbij de locatie is een winkelcentrum.

7. - Zijn honden en huisdieren toegestaan?
Nee. De school waar wij de cursus verzorgen staat honden of andere huisdieren helaas niet toe.
Voor een hulphond geld natuurlijk een uitzondering

Programma

1. - Hoe laat is de workshopdag?
De workshopdag is van 10.00-17.00 uur. Er is lunch- en theepauze. Na afloop van de cursus is er een borrel, deze duurt tot ongeveer 18.30 uur.

2. - Is het mogelijk om een draailier of doedelzak te lenen?
Ja, stichting Draailier en Doedelzak heeft voor de eigen cursisten instrumenten te leen. Dit kan je aangeven in het inschrijfformulier.
De leeninstrumenten worden uitgereikt bij de voorbereidingsochtend voor de beginnersgroepen, twee weken voorafgaand aan de workshopdag.
Bij het lenen van een instrument wordt 90 euro borg gerekend. Dit bedrag dient samen met het cursus- en huurgeld overgemaakt te worden. Uiteraard krijgt u de borg bij tijdige inlevering van het instrument in ongeschonden staat weer retour.

3. - De cursus van mijn keuze zit vol, hoe werkt de wachtlijst?
Na inschrijving (op de normale manier), krijg je een melding dat je op de wachtlijst staat. Zodra een plek vrij komt, laten we het weten.

3. - Er is een borrel na afloop, wat houdt dat in?
Na afloop van de workshopdag is er een borrel zodat iedereen nog even na- en bij- kan praten. Deze borrel duurt ongeveer van 17 uur tot 18.30. Er is sap, wijn en bier te koop en de organisatie zorgt voor enkele kleine hapjes..

4. - Ik wil niet deelnemen aan een cursus, kan ik wel ergens zelf muziek maken?
Tijdens onze workshopdag is er helaas geen plek om zelfstandig muziek te maken. Dit kan wel tijdens ons jaarlijkse workshopweekend en bij de activiteit Bourdon in het bos.

5. - Wat moet ik meenemen naar de les?
Uiteraard je instrument, dat in goede staat moet zijn. Neem ook eventuele reserveonderdelen mee. Daarnaast kunnen, afhankelijk van de docent, de volgende materialen van pas komen: opname-apparatuur, stemapparaat, pen en (notenbalk)papier, muziekstandaard. Zeker bij grote groepen kan het nuttig zijn oordopjes mee te nemen.

6. Ik heb me aangemeld maar kan helaas toch niet deelnemen.
Als je verhinderd bent kan je je afmelden via activiteiten@draailier-doedelzak.nl, graag onder vermelding van volledige naam van de cursist en de betreffende workshop. Zie ook de annuleringsvoorwaarden.

8. Wat moet ik doen als ik pas op de dag zelf weet dat ik niet kan komen, bijvoorbeeld door ziekte?
Neem contact op met iemand van de organisatie of met je docent. Gegevens staan vermeld op de deelnemerslijst die voorafgaand aan de cursus wordt verstuurd.

Organisatie

1. - Is er korting mogelijk?
Er is een vroegboekkorting voor iedereen. Naast deze vroegboekkorting zijn er geen extra kortingen mogelijk.

2. - Mag ik als vrijwilliger komen helpen?
Alle hulp is welkom, maar we hebben geen aparte vrijwilligerstarieven. Je kan contact opnemen of op de dag zelf even overleggen met de organisatie.

3. - Ik wil graag reclame maken voor deze zaterdagcursus, bij wie moet ik zijn?
Heel fijn, dank je wel! Voor promotiemateriaal kan je het best contact opnemen met Menno

4. - Ik wil graag reclame tijdens deze zaterdagcursus voor een ander evenement, bij wie moet ik zijn?
Voor andere evenementen die interessant kunnen zijn voor de deelnemers (denk aan concerten, workshops of stages) is het mogelijk om op de daarvoor bestemde plekken posters op te hangen. Je kan contact opnemen met Menno of voorafgaand aan de les even overleggen met de organisatie.

5. - Wat zijn de kosten van deelname?
De workshopdag kost 65 euro, bij betaling voor 15 september 55 euro